trött...får man skylla på vädret?

Sitter nu här hemma, ensam....magnus har nattvecka...inge kul alls...dagarna försvinner som på löpande band för att aldrig komma tillbaks...han måste ju sova ja fattar det...men iaf.... =( kollade på Deja vu medan han sov...mkt bra film, kan väl rekommenderas!!

Vet inte hur mitt humör varit idag...det svajar mkt och minsta lilla grej skapar en tår i ögonvrån...märkligt!
Jag och magnus stannade iaf hemma från stugan, blev för stressigt när han skulle hem igen och jobba ikväll så vi beslutade oss för att stanna istan, vilket oxå blev en lyckad dag =)
Vi åkte först och hämtade ut mina linser - underbara uppfinning. fick äntligen nya rena linsker i mina ögon...har ju såna för två veckor - dem har ja haft drygt en månad för att de inte kom hem...nu äntligen!! sen bar det av till småbätshamnen för att kika in utbudet av båtar,,, där intog vi även vår lunch, en bakasd potatis med skagernröra och extra räkor....fantastiskt gott!! Café Lassemaja rekommenderas!!
Sen åkte vi och köpte massa kilo jord till vårt land vid tomten...är inte det vuxenpoäng så säg...haha....efter detta bar det av till Gustavsviks äventyrsgolfbana där jag gjorde entré för första gången.... mkt kul grejer och mga hål, det gick väl sisådär ska väl erkännas, men alla är väl barn i början =)
det hela blev inte bättre av magnus försök till hjälp..."sikta lite mer ditåt" eller "vänd klubban lite mer hitåt".....efter ett tag av onda blickar =) kom kommentaren "jag tror det går bäst när jag inte äsger ngt".....jasså??? no shit sherlock!! =)
jaja,,,han vann med typ masså poäng, men ja e inte bitter....han köpte en McFlurry Cornetto choklad åt mej senare och då var allt glömt....=)

nu e han på jobbet och ja har precis smällt i mej en pizza - där rök min braiga dag...usch känner mej inte motiverad alls längre att gå ner i vikt.... innan var det mkt att gå ner i vikt för andras skull, det funkade inte alls, sen blev det för min skull då funkade d riktigt bra, men sen hittade ja och magnus varandra och då började ja slarva och kunde leva livets goda dagar med mat och sånt...numera funkar d inte alls, allt går på rutin....=( borde va väldigt motiverad eftersom det är tänkt at vi ska skaffa barn så småningom och alla snacakr om hur svårt d är att bli gravis om man e rejält överviktig som ja e...och om man sen blir det iaf så kan d innebära fara för mej och barnet....men iaf så har ja ingen motivation just nu... känns som det alltid finns svepskäl...kan dem alla!!

vet inte hur jag ska komma i fas igen... trodde det skulle hjälpa med arbete och regelbundna tider.... men i stället blir d korta dagar och saker som gör att d blir lunch på stan istället.... tungt känns det...=(

men nu ska ja gå ifrån datorn en stund...känns som man borde lägga sej snart, men har ingen lust att sova när man får lägga sej ensam...tror inte mskn är skapt att sova själv...hmm....tror det bler en sväng vid tv:n tills ja somnar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0