är det sant alltså?

vaddå undrar ju säkert alla som läser...
Jo det jag menar är om det verkligen är sant att man får mer ut av dan om man går upp tidigt, att man (tillslut) blir piggare under dan =)... idag verkar det faktiskt stämma, jag är ff förvånad och nöjd hehe...
Denna helg har jag gått upp halv sex varje dag, likadant idag, för att jobba.  I söndags var väl "värsta" passet som sträckte sej över 14,5 timmar, men utav dem var 1,5 timma rast...när man väl kommer till jobbet går det väl bra, tröttast är man väl när man kommer hem på eftermiddagen eller kvällen. Vanligtvis är detta fallet.......................

Men inte idag!! Vet inte vad felet är haha...kanske slocknar jag när jag sätter mig vid tvn eller så sover jag heeela dan imorrn men idag är jag iaf inte trött än så länge...
Idag var ett glidarpass =) jag slutade efter lunch, mkt skönt efter den helg som varit!!
Nu ska jag berätta vad jag gjort sedan dess, jag är nämligen mkt impad av mig själv  hihi...
Jag gick från jobbet, till ica eko, som är kanske en halvtimma bort (så jag fick motion) handlade lite gott till ikväll (då jag är gräsänka till imorrn), men inte så mkt onyttigheter =) sen tog jag bussen hem och då vart jag supertrött, sov tills jag kom hem till brickebacken, gick hem och då var det som om tröttheten rann av mig.

Nu ska jag berätta vad jag gjort =)
* öppnat i vårt växthus så tomaterna fick luft, vattnade dem
* tatt ut lobeliorna därifrån så de slippte stekas och torka till döds
* letade efter större krukor till lobeliorna och hittade då till min stora glädje - AMPLAR!!!
* fixade och donade så jag kunde hänga upp dem vid vår uteplats här vid lägenheten
* planterade om lite, vattnade och hängde upp mina tre lobeliorn i amplar, och de två andra lobeliorna i andra krukor som gick att hänga upp på väggarna =)
* planterat om basilikan och oreganon i en jättekruka tillsammans

* torkat av skåpsluckor som var kläddiga och fläckiga, och kylskåpsluckorna mä =)
* plockat in ren dick från diskmaskinen och ställt in nu så det är rent på diskbänken
* tagit upp mat för att tina så jag kan göra mat

visst är jag duktig!!!!!!?!?!? jag är som sagt mkt nöjd =)

Nu dax att börja laga mat...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0