Denna vecka börjar allvaret =)

Överallt på facebook och msn ser jag att sommarjobb börjat för mina vänner, själv börjar jag min jobbvecka med tre dar ledigt =) jag börjar ordentligt på torsdageftermiddag, för att sen jobba midsommarafton (på dan) och sen ha ledig helg...hihi.... bra början på sommaren med två dagars jobb!! men sen har jag det som alla andra, jobb, jobb och åter jobb =) men verkar ändå vara ett rätt ok schema... förutom hemskhelgerna med passen mellan 8-21! Alltså jag har gjort såna förut men då har det vart med rast på 3,5 timme men nu har man endast 90 minuters rast(!!!!)...jaja....man får väl tänka på pengarna!
Men samtidigt som man ser de som skriver om sommarjobb som drar igång finns det oxå mga vänner som gjort sitt första arbetsår och nu för första gången får njjuta av betald semester...är så glad för deras skull men oxå lite avis - vill med ha betald semester (dvs undermedvetet vill jag ha ett jobb)!! Såklart jag vill ha ett jobb, vem vill inte det!? Skulle så gärna vilja jobba på ngt café eller ngt... vill inte verka kräsen för jag kan tänka mig det mesta av arbeten och det tycker jag skulle vara som en fördel för mig men ist hör jag mskr som nästan fnyser åt att jag inte enbart söker jobb utifrån min utbildning.... men det är inte säkert det går bättre för det....
Jag tror verkligen att jag skulle vara lika lycklig på ett lager eller industri som på ett kontor eller ett äldreboende.... så länge man jobbar med bra mskr så ordnar sig ju allt!!

Jaja, framtiden kan man fundera länge på, men idag ska jag iväg på introduktion på Demenscentrum där jag ska jobba i sommar. Vi ska få info och så innan det är dax att börja jobba =)
Dax att börja göra sig i ordning... hela veckan som gått har jag slappat med ganska gott samvete =) haft Magnus bärbara dator i sängen, kollat på säsong 2 av Criminal minds i sängkammaren och bara haft det bra....kl.16 går bussen!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Jag jobbar okcså, drygt men cash is king :D

2009-06-17 @ 19:50:12
URL: http://carolinenorling.blogg.se/
Postat av: Färjan-Ruth

Ha en fin sommar! Kram. Östersjöns hetaste Båtpastor Ruth

2009-06-21 @ 11:38:46
URL: http://boatpastor.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0