mår som en prinsessa med ring på fingret =D

för om det är så att ngn har missat det på msn eller facebook så
... förlovade sej jag och Magnus i lördags.
ngn som vill ha hela historien?

han hämtade mig i kritinehamn när jag kom med bussen hemifrån mamma och pappa, där jag varit över natten för att jag vart med på mammas ljusparty.
och så fråga han om vi skulle käka ngt innan vi åkte upp till stugan "visst" sa jag, så åkte vi till ett ställe som heter mastmagasinet...men jag har ju inte värsta matlusten längre så då sa han att vi kunde åka ut och kolla vid picassostatyn och båtarna först...för det gör vi ofta...
så det det gjorde vi...gjorde helt vanliga saker, satt och pratade uppe vid turistbyrån, letade toaletter ha ha...sen ville han gå ner till vattnet och känna om det var varmt....."mmm visst" sa jag, lätt oövertygad, känner mej ju mer eller mindre alltid lite småvissen numera...så var inte jättepå att röra på mig, satt bra på den bänk vi var på,

men jag följde med neråt, vi gick och småpratade...och faktiskt - solen började titta fram mellan allt regn när vi kom ner till vattnet... vi gick över lite klippor som jag höll på att ramla över...;) för att komma ner på lite sandstrand-isch som fanns på nersidan av statyn liksom... där fanns iaf en bänk precis underen vindpinad tall, så där satte vi oss, njöt av solen, myste och så sa han "du det är en sak jag skulle vilja fråga dej om"...

jaha du tänkte jag, först då fattade jag alls....hi hi...så gick han ner på knä och frågade om jag ville gifta mig med honom...någongång framöver .... och jag sa ja...och så tog han fram asken med ringarna, han satte på min och jag hans...och så massa puussar....hi hi...mmm mkt gulligt...jag är mkt nöjd!

efteråt åkte vi och åt på mastmagasinet, såå mkt god mat - grillbuffé med potatisgratäng...snacka om förlovningsmiddag :)

jag är så glad att vi inte åt först för då hade han inte vågat gå ner på knä, på resturangen...så att allt hände som det skulle....frieri, sol och sen mat......känns verkligen som att Gud log mot oss....=)

sååååå nu vet ni =)=)=)=)


Kommentarer
Postat av: emi

stort grattis än en gång!

2009-09-08 @ 17:21:46
URL: http://emi-n.blogspot.com
Postat av: Gudrun

Åh! Vad fint!

2009-09-13 @ 22:25:36
URL: http://gsp.blogg.se/
Postat av: eBbA

Han ler säkert mot er!

Nu har två av dina drömmar gått i uppfyllelse, eller är på väg att göra det=) Jag ser fram emot att sjunga på ert brölopp=)

puuuuuss

2009-09-17 @ 14:03:41
URL: http://ebbaluna.blogg.se/
Postat av: peter

grattis!!!

2009-11-07 @ 15:47:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0